Pont Akersloot en De Woude
- Kinderen tot 16 jaar: gratis gebruik veerponten.
- U kunt op de pont alleen contactloos betalen (met pinpas, telefoon of horloge).
- Het abonnement is op naam en geldig voor het lopende kalenderjaar.
- Bij verlenging ontvangt u een nieuwe kaart met een andere kleur en vermelding van jaartal.
- Zolang u de abonnementskaart nog niet hebt ontvangen, geldt uw betalingsbewijs als abonnement.
- De pontbeheerder kan uw abonnement op geldigheid controleren.
- Jaar abonnementen kunnen zowel gebruikt worden voor de Woude als voor de pont in Akersloot. (uitgesloten zijn de abonnementen met een gereduceerd tarief)
Of met pdf-formulier aanvragen voor 2021:
Vaartijden
Vaartijden veerpont Akersloot vanaf 6 april tot en met oktober
dag | tijden |
---|---|
maandag | 7.00 uur tot 23.00 uur |
dinsdag | 7.00 uur tot 23.00 uur |
woensdag | 7.00 uur tot 23.00 uur |
donderdag | 7.00 uur tot 23.00 uur |
vrijdag | 7.00 uur tot 23.00 uur |
zaterdag | 8.00 uur tot 22.00 uur |
zondag | 8.00 uur tot 22.00 uur |
op feestdagen | 8.00 uur tot 20.00 uur |
iedere eerste dinsdag van de maand | van 9.30 tot 12.30 uur is de pont in onderhoud en vaart niet! |
Vaartijden veerpont Akersloot van november tot en met maart
dag | tijden |
---|---|
maandag | 7.00 uur tot 20.00 uur |
dinsdag | 7.00 uur tot 20.00 uur |
woensdag | 7.00 uur tot 20.00 uur |
donderdag | 7.00 uur tot 20.00 uur |
vrijdag | 7.00 uur tot 20.00 uur |
zaterdag | 8.00 uur tot 20.00 uur |
zondag | 8.00 uur tot 20.00 uur |
op feestdagen | 8.00 uur tot 20.00 uur |
iedere eerste dinsdag van de maand | van 9.30 tot 12.30 uur is de pont in onderhoud en vaart niet! |
Vaartijden De Woude - gehele jaar
dag | tijden |
---|---|
maandag | 6.00 uur tot 23.00 uur |
dinsdag | 6.00 uur tot 23.00 uur |
woensdag | 6.00 uur tot 23.00 uur |
donderdag | 6.00 uur tot 23.00 uur |
vrijdag | 6.00 uur tot 24.00 uur |
zaterdag | 7.30 uur tot 24.00 uur |
zondag | 7.30 uur en 23.00 uur |
op feestdagen | 7.30 uur tot 23.00 uur |
iedere eerste donderdag van de maand | van 9.30 tot 12.30 uur is de pont in onderhoud en vaart niet! |
Bericht ontvangen als de pont niet vaart
U kunt een sms-bericht ontvangen als de pont niet vaart. Bijvoorbeeld bij onderhoud van de pont of bij onverwachte en gevaarlijke omstandigheden.
Geef uw mobiele nummer(s) door per e-mail naar wijkbeheerondersteuning@debuch.nl. In uw bericht geeft u aan van welke pont u informatie wilt ontvangen. Het is niet mogelijk om 1 mobiel nummer aan beide ponten te koppelen.
Tarieven
We passen het tarief voor abonnementen maandelijks naar rato aan. Wilt u precies weten wat u moet betalen? Mail dan naar het e-mailadres pontveren@castricum.nl of bel naar 14 0251.
Voor het afsluiten van een maand abonnement kunt u het aanvraagformulier mailen naar het e-mailadres pontveren@castricum.nl.
Tarieven veerpont Akersloot (enkele reis)
soort kosten | leges 2021 |
---|---|
Kinderen tot 16 jaar | gratis |
Voetganger | gratis |
Fietser/brommer losse kaart | € 1,25 |
Fietser/brommer jaarabonnement | € 72,50 |
Auto/motor/tractor met bestuurder losse kaart | € 2,60 |
Auto/motor/tractor maandabonnement | € 20,25 |
Auto/motor/tractor kwartaalabonnement | € 58,75 |
Auto/motor/tractor halfjaarabonnement | € 112,50 |
Auto/motor/tractor jaarabonnement | € 185,00 |
Auto/voertuig > 3.500 kg losse kaart | € 5,20 |
Auto/voertuig > 3.500 kg jaarabonnement | € 410,00 |
Aanhanger losse kaart | € 2,60 |
Aanhanger jaarabonnement | € 205,00 |
Tarieven veerpont De Woude (retour)
soort kosten | leges 2021 |
---|---|
Kinderen tot 16 jaar | gratis |
Voetganger losse kaart | € 1,05 |
Voetganger jaarabonnement | € 72,50 |
Voetganger jaarabonnement inwoners De Woude | € 10,00 |
Passagier losse kaart | € 1,05 |
Passagier jaarabonnement | € 72,50 |
Fietser/brommer losse kaart | € 1,05 |
Fietser/brommer jaarabonnement | € 72,50 |
Fietser/brommer/voetganger 10 vaarten | € 9,50 |
Fietser/brommer/voetganger 50 vaarten | € 42,50 |
Auto/motor/tractor met bestuurder losse kaart | € 3,80 |
Auto/motor/tractor maandabonnement | € 20,25 |
Auto/motor/tractor kwartaal abonnement | € 58,75 |
Auto/motor/tractor halfjaar abonnement | € 112,50 |
Auto/motor/tractor jaarabonnement | € 185,00 |
Auto/voertuig > 3.500 kg losse kaart | € 3,80 |
Auto/voertuig > 3.500 kg 10 vaarten | € 36,00 |
Auto/voertuig > 3.500 kg 50 vaarten | € 105,00 |
Auto/voertuig > 3.500 kg jaarabonnement | € 185,00 |
Restitutie deel veerpontabonnement door Corona
Abonnementhouders kunnen de kosten van het abonnement tussen 14 maart en 20 juni terug ontvangen in verband met de Coronamaatregelen.
U doet dit door het aanvraagformulier restitutie abonnement (pdf, 376 KB) in te vullen. Belangrijk is dat u een kopie van het lopende abonnement toevoegt bij de aanvraag. De teveel betaalde kosten ontvangt u terug.
Veelgestelde vragen
De abonnementen zijn altijd persoonsgebonden.
Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord vergeten, wat nu?
Vraag via de website uw wachtwoord opnieuw aan. Bent u uw gebruikersnaam vergeten? Maak dan een geheel nieuw account aan. Het nieuwe abonnement koppelen wij dan aan uw huidige kaart.
Kan ik ook een factuur krijgen?
Nee, personen kunnen een bevestiging van een brief met btw krijgen.
Alleen bedrijven kunnen per factuur betalen. Mocht het bedrijf al betaald hebben, dan kunnen wij enkel nog een bevestiging van de betaling sturen.
Ik heb een account aangemaakt maar ik heb geen bevestigingsmail gehad, kan ik deze alsnog krijgen?
Wellicht is de e-mail in de ongewenste e-mailbox gekomen?
Helaas kunnen wij de bevestiging niet opnieuw sturen. U dient opnieuw een account aan te maken.
Ik heb geen computer, hoe kan ik dan mijn abonnement verlengen/aanvragen?
Wij kunnen het formulier schriftelijk aan u toesturen of u kunt het ophalen bij de receptie van het gemeentehuis zelf. De betaling kan vervolgens handmatig via de bank overgemaakt worden.
Het bedrag kan gestort worden op NL84BNGH0285096877 t.n.v. gemeente Castricum onder vermelding van: naam, adres, wat voor abonnement pontveren en eventueel kaartnummer.
Let op! De abonnementen zijn altijd persoonsgebonden.
Ik heb de betaling overgemaakt, maar ik heb mijn nieuwe pasje voor de veerpont nog niet ontvangen.
Uw bankafschrift kan tot die tijd als betalingsbewijs worden getoond aan de schipper. Wij zullen u zo snel mogelijk het pasje voor de veerpont toesturen.
Mocht u al in het bezit zijn van een kaart, dan kunt u het abonnement verlengen op het huidige kaartnummer.
Ik ben mijn kaart kwijt, wat moet ik doen?
Geef uw kaartnummer schriftelijk door of via e-mail aan pontveren@castricum.nl. Deze kaart wordt ontkoppeld. U krijgt een nieuwe kaart.
Ik kan mijn abonnementen voor 2020 niet verlengen op het huidige pasnummer. Hoe kan dat?
Er worden dit jaar voor alle abonnementen nieuwe pasjes verstrekt met een andere kleur en het jaar 2020.